- Nowy
Mata wykonywana jest na zamówienie.
Czas oczekiwania 5-10 dni roboczych.
Wymiary: 160 cm x 140 cm
Materiał: frontline
Koszt dostawy 27 zł
Sprzedawca:
El Universo S.c. Centrum Języka Hiszpańskiego I Kultury Iberoamerykańskiej David Nieto-Rasiński, Dorota Nieto-Kuczyńska
53-110 Wrocław, Ul. Ślężna 187 Lok.3
NIP: PL 8942814095
Bezpieczne zakupy - sprawdź naszą politykę bezpieczeństwa
Szybka i bezpieczna dostawa
Zasady zwrotu i reklamacji - sprawdź warunki
Mata edukacyjna do nauki pretérito indefinido w ruchu.
Mata „¡Cuenta lo que pasó!” sprawia, że odmiana czasowników w pretérito indefinido staje się prawdziwą przygodą. Uczniowie rzucają kostką, wskakują na pola, szukają czasowników, tworzą zdania, pytania i minihistorie — wszystko poprzez zabawę i ruch na podłodze.
To idealne wsparcie dla uczniów, którzy poznali już formy i teraz chcą zacząć ich używać spontanicznie — również w liczbie mnogiej, która podczas lekcji bywa pomijana.
Każda gra opiera się na łączeniu obrazków z czasownikami:
1️⃣ Uczeń rzuca kostką i wchodzi na dane pole z ilustracją
2️⃣ Rozpoznaje, co przedstawia obrazek — np. witryny w sklepach
3️⃣ Znajduje na środku odpowiedni czasownik, który będzie pasować do tego co przedstawia obrazek
4️⃣ Mówi! — tworzy zdanie, pytanie lub mini dialog z kolegą z klasy, np. ¿Qué zapatos vio tu novio en el escaparate? ¿Los compró al final?
Możliwe warianty gry:
✔ „Twister językowy” — ręce i stopy na czasownikach i obrazkach → produkcja zdań
✔ „Kto szybciej?” — rywalizacja o poprawną formę i reakcję
✔ „Opowiedz, co się wydarzyło” — tworzenie narracji i dialogów
✔ „Łańcuch historii” — każdy dopowiada fragment przeszłego wydarzenia
✔ „Zagadka z pola” — uczniowie zgadują czasownik lub pytanie
i wiele innych
Każdy ruch = kolejna wypowiedź w przeszłości.
🔹 16 kluczowych czasowników nieregularnych odmienionych we wszystkich osobach liczby poj. oraz w liczbie mnogiej
🔹 25 obrazków z numeracją (wyższe liczby → większe wyzwanie)
🔹 Kody literowe przy czasownikach → dziesiątki możliwych poleceń
Uczniowie działają, zamiast tylko patrzeć.
Mowa dzieje się tu i teraz — bez zaglądania do zeszytów.
Aktywna nauka — kostka, ruch, interakcja, emocje
Swobodne użycie form różnych czasowników nieregularnych
Automatyzacja nieregularnych czasowników
Budowanie narracji o przeszłości — funkcje egzaminacyjne A2–B1
Pełne skupienie na komunikacji, a nie teorii
Praca na podłodze → zaangażowanie całego ciała i uwagi
Różne poziomy trudności — nauczyciel steruje wyzwaniem
Jedna mata = wiele gier i lekcji bez dodatkowych materiałów